Instagram wordt overspoeld met influencer-campagnes, vooral voor B2C eCommerce-merken. Zowat elke online winkel ter wereld heeft een gratis productmonster naar een Instagram-influencer gestuurd in de hoop op een scherpe stijging in naamsbekendheid en verkoop.

Influencer-campagnes voor gratis producten verzadigen nu de Instagram-markt en zijn niet meer zo effectief als vroeger. Gebruikers zullen minder snel reageren op duidelijk promotionele Instagram-berichten en influencers zullen minder snel merken promoten voor de simpele uitwisseling van een gratis product.

Om het meeste uit Instagram-influencer-marketing te halen, moet je creatief zijn. Ja, op producten gebaseerde influencer-campagnes kunnen effectief zijn als sociaal bewijs voor merken om de verkoop te stimuleren. Wat we echter zien, is een trend naar inhoudgestuurde en interactieve influencer-campagnes.

Merken werken samen met influencers aan campagnes die een ‘inbound’-benadering hanteren. In plaats van simpelweg producten te promoten, werken influencers samen aan content en interactieve ervaringen met merken.

www.nextchapter.agency

https://www.nextchapter.agency/